יום רביעי, 8 באוגוסט 2012

דרושה עזרה: שלב השמות - לספר ולתערוכה

כבר מזמן לא כתבתי. הייתי עסוקה באיסוף החומרים ובכתיבת הספר. למי שדאג והתקשר או כתב - תודה על הדאגה והאכפתיות!

ועכשיו - אני מבקשת עזרה...

לספר רציתי לקרוא פשוט "תרבות לילדים בקיבוצים" - אבל ישנם האומרים שהכותרת ללא שאר רוח. כמו שרובכם יודעים אני חובבת עובדות - אבל מבינה גם את הצורך בשאר רוח. לכן אני מזמינה את מי שרוצה להציע הצעות, לכתוב לי או להעיר את הערותיו בשבוע הקרוב.

הנה כמה הצעות שעלו:

ילדות יחפה (על שם הפרוייקט שממנו התחיל רעיון התערוכה)

שיר ידעתי, שיר מזמור / מי למדני לא אזכור (של פניה ברגשטיין - איך לא! - והנה כל המלים מזמרשת)

עלינו ועל ילדינו (ע"פ כותרת המאמר שסוגר את הספר - של דוד מלץ מ1928)

ועוד כמה הצעות שעלו וכנראה גם ירדו מסדר היום:

- לנו משלנו (לפי הספר של תקוה שריג)
- רובינזונדה של ילדים (לפי כותרת מאמר של מרים רות)
- בוא ואשק לך בני האדם (לפי שירו של יהודה אורן מנען)
- בבואות (בגלל המאמרים הרבים שמובאים בספר)
- שותפות גורל (בגלל השותפות...)
- ספורי בריאה (בגלל הבריאה)
- ספורי מקום (בגלל הסגנון הספרותי)
- יום הילד (טוב נו - זה די נדוש)


אז הנה הבקשות:

1) אם אתם בעד אחת ההצעות שלמעלה - נא כתבו.

2) אם יש לכם רעיון משלכם - כתבו גם.


והנה רק טעימה מתמונה אחת (מתוך למעלה מ250) שתופיע בספר. התמונה נמצאת בארכיון התצלומים הממשלתי ומתעדת את העבודה והצעצועים במפעל ניצב באלונים:


התערוכה אמורה להפתח בספטמבר הקרוב - לפני החגים - במשכן לאמנות בעין חרוד. מי שעדיין רוצה לתרום משהו לתצוגה - עכשיו זה הזמן המתאים...


4 תגובות:

  1. 'ילדות יחפה' נשמע שם מאד נכון, לא רק בגלל מקור הפרויקט שממנו התחיל אלא יש משהו דיאלקטי בביטוי ילדות יחפה, מצד אחד זוהי ילדות של חופש ומרחבים ומצד שני זוהי ילדות שמחפשת עדיין לעצמה זוג נעליים או מקום יציב להיכנס אליו, השם גם מבטא את הצניעות וההסתפקות במועט 'ילד יחף' הוא כביכול ילד עני.

    אני מאד מאד בעד השם 'ילדות יחפה' .

    שיהיה בהצלחה . רן

    השבמחק
  2. ילדות בקבוץ

    השבמחק
  3. אני בעד "ילדות יחפה". קצר, נוסטלגי, ושני יודים בהתחלה...
    סגלית

    השבמחק
  4. הרוב הדי מוחץ של התגובות שקיבלתי למייל (הרבה תגובות היו הפעם!) הצביעו בעד ילדות יחפה - או גרסא די דומה. העברתי הלאה - והתחלנו לחשוב שוב. תודה לכולם!

    השבמחק

כל תגובה שתלמד או תוסיף מידע לנושא תתקבל בברכה. תגובות לא מכבדות או סתם קנטרניות ימחקו.