יום רביעי, 31 במרץ 2010

שמואל כץ

עוד אכתוב הרבה על שמואל כץ מגעתון. רק רציתי לספר שדיברתי איתו בטלפון לפני שלושה שבועות וסיכמנו שאבוא לצלם עבודות שאני מחפשת ונמצאות אצלו. לא הספקתי ושמואל כץ נפטר בסוף השבוע. בשיבה טובה.

חבל לי בשביל עצמי שלא הספקתי לדבר איתו פנים אל פנים, אבל ממה שדיברתי איתו הבנתי שהוא היה עסוק בעשייה כל הזמן ושהקצב, למרות הגיל, רק התגבר. הרבה כבוד והערכה הופנו אליו בזמן האחרון ואני שמחה בשבילו ובשביל המשפחה שהוא הספיק לשמוע ולראות את התודה והשמחה שבהן התקבלו עבודותיו. ראיתי אפילו מודעת אבל בהארץ של מוזיאון ישראל שבתוך המודעה (!!!) מספרים על גאוותם על תרומת כמה מציוריו למוזיאון בעודו בחיים...

אני זוכרת ששמואל דיבר על המוזיקה ועל הנגינה באקורדיון יותר זמן מאשר על הציור. הוא סיפר שבכלל חשב שיהיה מוזיקאי ושאת עצמו ראה כמוזיקאי כשכבר היה צייר. אני צריכה לחפש את הזכרון הזה שלו כמוזיקאי. הוא סיפר על הפקות בגעתון שניגן בהן - ושלפני שהיתה מוזיקה מוקלטת הוא היה לוקח חלק בכל הפקה. אחפש תווים ומחזות. אם יש למישהו - אנא ספרו.

אני מצרפת כאן שני קטעים שצילמתי מתוך משמר לילדים: הראשון פורסם ב1953 כשעזב בפעם הראשונה את משמר לילדים. השני נכתב כבר 30 שנים אח"כ ב1984 כשכץ היה כבר שוב כמה קדנציות מאייר במשמר לילדים. לחצו על התמונות כדי לקרוא את הטקסט.





אין פה כוונת הפרת זכויות יוצרים. אוריד אם אתבקש.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

כל תגובה שתלמד או תוסיף מידע לנושא תתקבל בברכה. תגובות לא מכבדות או סתם קנטרניות ימחקו.