יום שישי, 8 ביולי 2011

מבצע "טקסט" ובקשות משונות...

היום לא אספר סיפור. אני עסוקה במציאת טקסטים לקטלוג לתערוכה שאני מקווה שתִקרה (בחודשים הנראים לעין הצופה למרחוק) במשכן לאמנות בעין חרוד. אני כותבת כדי לבקש עזרה ממי שיכול - במציאת טקסטים (להלן - מבצע "טקסט") ובעזרה במימון הקטלוג. ואני כבר מסבירה...

בקטלוג אני רוצה להציג - לצד התמונות, הציורים והחפצים - טקסטים שכתבו חברי קיבוץ בעת העשייה התרבותית עבור הילדים. הבאתי בבלוג הרבה מאוד דוגמאות לכתיבה על אמנות, בריכות שחייה, ספרות, מוזיקה, צעצועים, מתקנים, מחול, חג וכו. הנה עוד דוגמא כזאת כדי שתבינו מה אני מחפשת.

כותב הטקסט שבחרתי הוא ברוך קלס מבית זרע - והוא מתאר את ההכנות לקראת ההצגה "אגדת האהבה" לחג ה25 לבית זרע. ההצגה הוצגה לכלל חברי הקיבוץ ובאי המסיבה - אבל שילוב הילדים בטקסט ובכוונה הופכים את המשמעות של העשייה וההתכוונות לעתיד. מצאתי את הרשימה הזאת בספר ה25 לבית-זרע בספריית אורנים. הנה הטקסט:










אם יש לכם מידע על טקסט שלם כזה על כל נושא תרבותי שבעולם (מנימוסים ועד נוי - מאדריכלות ועד אופנה - מצעצועים ועד טיול בטבע) שבו משולבים הילדים - שהופיע בעבר בעלון, בספר היובל, בעיתונות - או סתם נכתב או נאמר במסיבה פנימית בקיבוץ - אנא שלחו אלי במייל. עדיף סרוק או מוקלד - אבל אפשר גם מראה מקום וטלפון לארכיון. זה חשוב מאוד ולא לשכוח!

ולבקשה השנייה... שנור ($$$). אני מחפשת מימון לקטלוג הנ"ל. אם יש לכם מידע או חברים שיודעים לגייס כזאת עזרה - אשמח לקריאת כיוון. העזרה תהיה במימון הוצאת הספר. מדובר בדי הרבה כסף (שומדבר מזה לא הולך אלי - אני מבטיחה. יש לי פרנסה אחרת).

הבלוג ממשיך כרגיל עם הפרשנות שלי - אבל בקטלוג אני רוצה להביא את הדבר האמיתי - לתפוס את הרגע המיוחד הזה שבו מישהו מחליט לעשות משהו גדול ומשמעותי עבור כלל הקהילה. כמו שכתב אמיר גלבע - "פתאום קם אדם בבוקר ומרגיש כי הוא עם ומתחיל ללכת ולכל הנפגש בדרכו קורא הוא שלום". מן רגע של חוויה חד פעמית - מתועד בכתובים.

ועכשיו זהו באמת - אני מקווה שמשהו מכל זה יתגשם. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

כל תגובה שתלמד או תוסיף מידע לנושא תתקבל בברכה. תגובות לא מכבדות או סתם קנטרניות ימחקו.