tag:blogger.com,1999:blog-5515377028678698287.post7041852631243870948..comments2023-05-25T09:09:48.108+03:00Comments on יומן מסע לחקר 100 שנות תרבות לילדים בקיבוצים: חד-גדיא - חלק ב - בפסח זוכרים את בית הערבה...tarbutnikithttp://www.blogger.com/profile/07997068031197616413noreply@blogger.comBlogger7125tag:blogger.com,1999:blog-5515377028678698287.post-33370888113110744602012-01-09T21:14:43.751+02:002012-01-09T21:14:43.751+02:00תודה נירה. שימי לב שיש המשכים לרשימה הזאת. באחד מה...תודה נירה. שימי לב שיש המשכים לרשימה הזאת. באחד מהם - פרק המחול - מסופר על המקהלה המדברת ועל מקורה בסדר נוסח יגור. יש גם וידאו מצחיק של היגורניקים המבוגרים מבצעים את בתופים ובמחולות בהיתול ובשמחה...tarbutnikithttps://www.blogger.com/profile/07997068031197616413noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5515377028678698287.post-60122743716651969052012-01-08T08:19:28.439+02:002012-01-08T08:19:28.439+02:00לתרבותניקית שלום,
איזה יופי המפעל שלך! כל כך רציני...לתרבותניקית שלום,<br />איזה יופי המפעל שלך! כל כך רציני וגם מלא כיף! אני כבר כמה ימים נרעשת ממנו, ועוד אמשיך לקרוא ולהתלהב. רק הערה קטנה אחת לשם האמת ההיסטורית: אני בת כברי, מהכיתה של הדס רעיף, ואצלנו בכברי הציגו והמחיזו את "חד גדיא" בהחלט לפני 1980. לכל גיל הייתה מטלה בסדר הפסח, ובגיל מסוים המטלה הייתה המחזת "חד גדיא" - עם תחפושות ושירה והכול. אני מעריכה שהיינו בין כיתה ג' לה', כך שמדובר על תחילת שנות השישים. בשנה אחרת המטלה הייתה תזמורת כלי הקשה ומקהלה מדברת, ש"דיברה" את הטקסט המחובר מ"שמות": "בתופים ובמחולות, סוס ורוכבו רמה בים, אמר אויב ארדוף אשיג אחלק שלל, צללו כעופרת במים אדירים" - בגילים שלי (שישים ומעלה) אין "ילד" שלא זוכר את זה ואת תפקידו הספציפי בכל מטלה.<br />המשיכי כך - זה פשוט נהדר!<br />נירה.נירה צפריר-בורשטיןnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5515377028678698287.post-5658304677094281182011-05-25T10:22:29.192+03:002011-05-25T10:22:29.192+03:00מקסים, תודה!מקסים, תודה!Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5515377028678698287.post-37073043750537936692011-04-19T15:05:58.744+03:002011-04-19T15:05:58.744+03:00עינת שלום,
נוגע. כלומר השילוב של התוכן ושל רוחה הח...עינת שלום,<br />נוגע. כלומר השילוב של התוכן ושל רוחה החמה והאוהדת של החוקרת, הנושבת ועולה מבין שורות המחקר.<br />כדאי היה אולי, במחקר כה מקיף, להזכיר גירסה מוקדמת ורווחת עם מנגינה מקסימה:<br /><br />מילים: לא ידוע<br />תרגום/נוסח עברי: ישראל דושמן<br />לחן: יצחק פירוז'ניקוב<br />שנת כתיבה: תרס"ט<br />שנת הלחנה: תרס"א 1900<br /><br />אָבִינוּ הַזָּקֵן הָלַךְ לַשּׁוּק לִפְנֵי שָׁנָה<br />וּגְדִי לָבָן, יָפֶה וָצַח בִּשְׁנֵי זוּזִים קָנָה.<br />בָּא הֶחָתוּל הַגַּרְגְּרָן וַיֶּאֱרֹב בַּגַּן,<br />נָעַץ בַּגְּדִי אֶת צִפָּרְנָיו וַיִּטְרְפֵהוּ חַי!<br /><br />אפשר לקרוא את המילים כולן וכן להאזין ללחן במספר גירסאות באתר זמרשת:<br />http://www.zemereshet.co.il/song.asp?id=1537<br /><br />חג שמח,<br />אורי לוי<br />19 אפריל 2011<br />uri@vicsor.comאורי לויnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5515377028678698287.post-4343763679014601682011-04-16T15:20:45.374+03:002011-04-16T15:20:45.374+03:00מדהים.
סחתיין גדול על ההוכחה מ"דבר לילדים&q...מדהים. <br /><br />סחתיין גדול על ההוכחה מ"דבר לילדים".<br />אני בהלם ששרים את השיר הזה בלחן שהבאת (האם אמנם נרדי? יש איזשהם סימוכין לזה, פרט לשיוך הלחן אליו במקורות שונים [לצד "מילים: לאה גולדברג"...]? יש תווים?)<br />ועוד יותר - אני במתח איך ומתי אומץ הלחן העממי. מתי חלק ג'???<br /><br />וסקרנית: <br />1. מה יש עוד בספר "חד גדיא וגדיא"? נוסחים שונים של חד גדיא?<br />2. ומה זה "בינג'י"? איך קראו לו באמת?<br />3. חברי קיבוץ בית הערבה לשעבר מכירים רק את הלחן הזה או גם את העממי?<br /><br />גליAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5515377028678698287.post-75351303807751638142011-04-15T19:53:17.932+03:002011-04-15T19:53:17.932+03:00כמו תמיד, גם אני מוריד את הכובע על המחקר המרתק.
חג...כמו תמיד, גם אני מוריד את הכובע על המחקר המרתק.<br />חג שמח!דוד אסףhttps://www.blogger.com/profile/17775230024160138445noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5515377028678698287.post-74480567374789213272011-04-14T16:04:01.990+03:002011-04-14T16:04:01.990+03:00מרתק. תודהמרתק. תודהAnonymousnoreply@blogger.com